Yaşam

Anne Adaylarını Bu Kadar Rahatlatacak Hamilelikte Pilates Nasıl Yapılır?

Egzersiz yapmak isteyen anne adaylarına pilates önerilir. Hamilelerin rahatlıkla yapabileceği pilates hareketlerini merak ediyorsanız içeriğimize hoş geldiniz!

UYARI: Oluşabilecek sağlık sorunlarına karşı doktorunuza danışmayı unutmayın!

Hamilelik döneminde anne adaylarında sırt, kalça ve bel ağrıları sık görülür. Bu ağrıları dindirmek için önerilen en iyi egzersiz pilatestir.

Pilates anne adayları için ideal egzersizlerden biridir. Zahmetsiz yapılan bu antrenman hareketleri sayesinde hamilelikle birlikte gelen sırt ve bel ağrıları da son bulur.

Pilatesin hamileler için bir diğer faydası ise doğumu kolaylaştırmasıdır. Daha kolay bir doğum geçirmek isteyen anne adayları hamilelik döneminde pilates yapmayı tercih edebilirler.

* Hamileyken pilates yapmak istiyorsanız mutlaka bir uzmandan yardım almalısınız.

Hamileler için bazı pilates egzersizleri vardır. Hamileyken rahatlıkla yapabileceğiniz bazı kolay hareketleri derledik.

İşte hamileyken yapabileceğiniz bazı pilates hareketleri:

Hamilelerin yapabileceği ilk pilates hareketi oturma pozisyonunda ayak tabanlarının birleştirilmesidir. Bu oturuşta ellerinizi göğsünüzde bir araya getirmelisiniz.

Otururken sırtınız düz olmalıdır. Bu durumda otururken burnunuzdan nefes alın.

İşte hamileyken yapabileceğiniz başka bir egzersiz:

Öncelikle dizlerinizi bükün, sırtınız düz olmalıdır. Burnunuzdan nefes aldıktan sonra nefes verirken sırtınızı bükerek gerçeğe dönün.

Hamileler için uygun olan bu harekette yapmanız gereken sırt üstü yatmanızdır.

Sırt üstü yatarak dizlerinizi açın ve topuklarınızı bir araya getirin. Kollarınızı uzun bir pozisyona geri getirin. Bu sırada burnunuzdan nefes almalısınız. Nefes verirken omuzlarınızı kaldırın ve ellerinizi bacaklarınızın ortasına doğru uzatın.

Bu antrenman için öncelikle sırt üstü yatmalısınız. Sırt üstü yatarak bir bacağınızı düz, bir bacağınızı bükün.

Düz bacağınızı karnınıza doğru bükün ve nefes verin. Bu arada diğer bacağınızı iki elinizle tutmanız gerekiyor. Aynı hareketi diğer bacakla da yapın.

* Dört aya kadar olan hamileliklerde bu hareketi yaparken baş kalkabilir. Daha sonraki gebeliklerde başın sabitlenmesi gerekir.

Bu hamileyken yapabileceğiniz pilates egzersizlerinden biridir. Bu hareketi yapmak için yan yatmanız gerekir.

Yan yatarken alt bacağınızı bükün ve üst bacağınızı düz ve hafifçe öne doğru uzatın. Kolunuzu düz bir şekilde başınızın altına doğru uzatmanız gerekiyor. Nefes alırken düz bacağınızı geriye doğru çekin. Bu hareketi diğer tarafa dönerek tekrarlamalısınız.

İlk önce sırtınızı düzeltin. Bu sırada bir bacak düz, diğer bacak bükülmüş olmalıdır. Bir kolunuzu yana açmalısınız.

Burnunuzdan nefes alın ve nefes verirken gövdenizi düz bacağınızın üzerine doğru indirin.

Hamileyken arka bacaklarınızı ve kalçalarınızı çalıştırmanın yolu budur.

Bu hareket için sırtüstü pozisyona geri dönmelisiniz. Bu pozisyondayken dizlerinizi bükün ve başınızın altına bir yükseklik koyun. Ağzınızdan nefes verirken kalçalarınızı kaldırın.

Sırt ağrısı çok olan hamile kadınlara özel olan bu hareketle sırt kaslarını gevşetmek mümkün.

Elleriniz omuz genişliğinde ve bacaklarınız kalça genişliğinde açık olacak şekilde ayakta durun. Sırtınızı düzleştirin ve burnunuzdan nefes alın. Ağzınızdan nefes verirken sırtınızı bükün. Bu sırada kollarınızı bükmemelisiniz.

Hamileyken yapabileceğiniz bir diğer egzersiz de gevşeme pozudur.

Bacaklarınız açık ve kollarınız öne doğru uzatılmış şekilde rahat bir pozisyona girebilirsiniz. Bu durumda annenin başının ve karnının altına battaniye koymak mümkündür.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu